söndag 9 juli 2017

En stor dag idag!

Solen har lyst som den ska göra 9 juli och jag har suttit på pass vid telefonen.

Jo, jag har bevakat mina andra kanaler också som Facebook och Snapchat och haft ett öga på mailen och Twitter också men än så länge har det varit lugnt. Men det är fortfarande långt kvar på dan.

Min gamle chef och namne däremot fick sig ett Grattis alldeles nyss av mig på vår gemensamma namnsdag, det hoppas jag att han uppskattade. Örjan hade sin storhetstid vid mitten av 1900-talet men väntar ett tag till på en ny storhetstid. I den inte helt aktuella statistiken ser jag att 2003 fick 7 grabbar det namnet men ingen av dom fick det som tilltalsnamn. Men mycket kan hända än. Om 50 år är det lika populärt med Örjan som det är med Oscar och Lukas i år. Det var omöjliga namn att döpa grabbar till när jag föddes och smaken ändras ju över tid.

Örjan är huvudperson i några böcker som ödla och örn t.ex. och några duktiga idrottsmän fanns en gång och så har vi ju Örjan Ramberg. Men vi kunde gott vara fler. Och när kommer den riktiga renässansen för dubbelnamn? Britt-Marie, Sten-Åke och sånt.

Men nu har jag inte tid att skriva mer, telefonen kan ringa i vilket ögonblick som helst så att jag får sätta på kaffepannan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar