fredag 7 juli 2017

Trots allt hade vi lite tur i midsommarhelgen

Innan jag lägger midsommar 2017 bakom mig så gör jag en slutsummering.

I midsommarveckan på Stentorpet hade vi 83 övernattningar och lika många frukostar, luncher och middagar. Nu är det förstås många som jobbar med maten men visst är det imponerande siffror! Det mesta fungerade bra men Anders åkte på en onödig reparation på midsommaraftonen, en reparation som han sluppit om jag hunnit sköta det normala underhållet inför sommaren, men det kunde lätt ha varit värre.

Tack för att du höll över midsommaren!
Det har ju varit så ovanligt kallt i vår och vi har haft ovanligt dåligt med tid att vara i stugan den här våren för att se till allt underhåll som behövs inför en så här stor anstormning så jag var ovanligt nervös den här gången och hade lite dåligt samvete för allt jag inte hunnit förbereda.

Skulle toaletterna räcka? Frysen? Vi väntar på en ny som inte hann komma i tid, skulle den gamla orka med? Vårt mediokra avlopp, skulle det krångla etc. Jag var allt lite orolig.

Jo det mesta funkade riktigt bra, tom den gamla grillen som behövdes nu för att få plats med all mat, den funkade som den skulle den också. Tills idag när jag bara skulle flytta på den lite, då brakade den ihop. Tänk så förargligt om det hänt på midsommaraftonen. Riktig tur att den inte brakade ihop förrän nu. Nu åker den på tippen,

Och idag har jag gått igenom allt underhåll jag alltså borde ha gjort innan midsommar och det var på gärsgår'n i något fall att det klarade sig. Stentorpet har några svaga punkter som är överkomliga bara man ser till att underhålla dom och med lite tur och Guds försyn så gick det hyfsat i midsommarhelgen fast jag slarvat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar