måndag 28 augusti 2017

Morgonstudion

Visserligen lite av en pseudohändelse, men värt en kommentar i Mitt Sjuttital. Vi kommer att ha en hel del kuckel ihop framöver jag, Popsen, Karin Magnussson och dom andra i Morgonstudion.

Varje vardag på SVT kl 6-9.10 men för mig blir det väl från 7.30 som tidigast som vi kommer att träffas. Jag har aldrig nåt emot förändringar och det var nog dags att  göra en uppryckning av morron-TV:n och det är lätt att se hur dom tänkt, men har dom tänkt rätt på SVT? Blev det bättre?

Att en förändring engagerar är inte konstigt, och att många kommentarer är negativa är inte heller konstigt.Till i stort sätt allt nytt säger folk oftast först "Vad är det för mening att ändra? Dumheter! Mycket bättre förr!" Så att det står så i många kommentarer på nätet är inte så konstigt. "Nu byter jag till TV4" hotar några med.

Några nya ansikten i Morgonstudion
Nej byta till TV4 kommer jag inte att göra så att skrapa Trisslotter och tramsa får Steffo och Jihde m.fl. i TV4 fortsätta med utan mig,  men allt var inte guld i morse på premiärdagen. nog kan jag komma med lite kritik jag också.

Det var alltså lätt att se hur dom tänkt: tempo, tempo, tempo. Ungdomligare, kulturreportern pratade kulsprutefort mest om MTV som väl mest intresserar lite yngre, några Youtube-liknande klipp att skratta åt visslade också förbi och alla verkade lite väl på hugget. Fokus på nyheter och lite mer amerikanskt tror jag med två programledare vid en News Desk, och snabba, korta intervjuer av gästerna.    

Premiärnerver tänker jag, det blir bättre i morgon. Då drar dom ner på tempot så vi som nyss vaknat kan hänga med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar