söndag 8 oktober 2017

En tråkig dag

Gu' va' tråkigt, men det känns rätt bra ändå. Jag har länge tänkt att det måste göras.

Ett sånt trist jobb!
Man samlar på sig så mycket papper, mina pärmar var sprängfyllda med onödiga papper. Där fanns några gamla "Att göra"-lista från evigheter sen där det mesta var gjort, det fanns kvitton och broschyrer över prylar jag sen länge gjort mig av med, pensionspapper och papper från jobbet i massor. Varför ska man spara på sånt. Planer jag skissat på för stugan var kanske kul att se hur jag tänkte en gång, men inget att spara på.

Jag är rätt bra på att slänga och har gjort sånt här förr, tex när vi flyttat, men ändå blev det ett par överfyllda papperskassar.

Nåt intressant då? Nej inte mycket. Jag hade visst gått på en kurs tillsammans med en tjej i kören men hon gav väl inget bestående intryck för det har jag inget minne alls av.

Nästa insats blir källarförrådet, men det orkar jag inte tänka på idag. Rensa och organisera om på datorn då? Det gör jag nog en annan dag det också.     



   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar