fredag 24 november 2017

Jag är oskyldig!

Som kulturarbetare vill jag med eftertryck klargöra att jag inte är den "kulturprofil" man skriver om nu.

Jaja, ett dumt skämt men bara en start på inlägget om att ingen är anonym längre, det tog mig mindre än 20 sekunder nu på morgonen att hitta hans namn, kulturprofilen som nu är avslöjad med byxorna nere, och det är bara att hoppas att han får lämna tillbaka medaljen han fick härom året. Och epitetet "kultur-" kan han glömma och får finna sig i andra benämningar.

Sen är det en idrottskille också som väntar på att bli avslöjad, men hans namn hittade jag inte i all hast, men han är säkert avslöjad under dagen. Ingen man vill heja på om han nu fortfarande är aktiv, och han blir säkert åtalad för det han gjort mot Moa Hjelner. Hoppas han hamnar i finkan.

Mycket handlar om #metoo den här hösten och fint att dom som inte kan sköta sig blir avslöjade även om man inte ska glömma att höra båda sidor innan  man dömer. Med Sociala Medier går det så snabbt att hänga ut och döma, katastrof om det blir fel.

Men att kulturprofilen får gå till arbetsförmedlingen är OK och idrottskillen kommer inte till OS, det var också för väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar