söndag 19 november 2017

Snart buddistmunk?

Jag kommer inte åt resväskan
längst upp längst in!
En buddistmunk får bara äga tre saker har jag hört. Eller var det åtta? Eller var det förr dom var så asketiska? Jag har t.ex. hört sägas att dom numera sitter och porrsurfar, men det hoppas jag bara är ont förtal.

Hur  som helst så minskar mina ägodelar i rasande fart ner mot en mer måttlig nivå. Idag var det Bokens Dag hos oss. Ett par kubik med böcker (en lätt överdrift) hamnade i containern på Ängsgärdet idag och samtidigt fick jag ett bra träningspass för rygg och biceps. Böcker är fruktansvärt tunga. Och jag slängde kläder också, och lite annat.

Det är ingen nackdel att ha begränsat med utrymme, tvärtom, annars sparar man så lätt för mycket som man aldrig kommer att använda. I vårt källarförråd ska jag nu i första hand rensa ut en byrå, tre skrymmande fotpallar, två soffbord, ett matbord, ett jalusiskåp, mera böcker, grammofonskivor och kassettband, kläder, serietidningar, tapeter och gamla ointressanta papper och "bra att ha"-prylar.

Men tyvärr är det inte många överraskningar jag stöter på när jag rensar, inte många fynd. Vi har rensat  förr och jag hade bra koll på allt onödigt men ett par ungdomsböcker sparade jag den här gången. Jag älskade "Tvillingdeckarna" som grabb så jag ska ta och läsa ett par av dom.

Tvillingdeckarna träffar Sven Jerring - spännande?
Sälja på Blocket? Jo tjena! Vårt försök har gett noll men Stadsmissionen kanske vill ha? Myrorna?

Få se om jag hittar nån som vill ha våra fotpallar, annars blir det containern på Ängsgärdet!

Operation Döstädning är inte avslutat förrän vi har blivit buddistmunk och buddistnunna!   


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar