onsdag 20 december 2017

Fika på Frälsis

 "Jag har aldrig vart på snusen, aldrig rökat en cigarr, Halleluja
   mina dygder äro tusen....."

Så där gick jag och sjöng häromdan på väg till styrelsemöte hos Rock Everybody och fortsatte med:

Styrelsen festar upp hela arvodet  
"Jag har aldrig sett nått naket, 
  inte ens ett litet nyfött barn
  mina blickar går mot taket..... etc" 

En gammal välkänd Frälsis-parodi passade när styrelsen för Rock Everybody skulle festa upp styrelsearvodet för 2017, och hade stämt träff på kaféet hos Frälsningsarmén på Hantverkargatan där man skulle få mycket för pengarna hade vi hört.

Jag hade aldrig varit där tidigare och det var knökfullt där när vi kom. Bara 7-8 bord  men vi lyckades till sist få plats alla tio i ett  hörn. Och i det lilla caféet träffade jag ett par gamla squaredansbekanta jag inte sett på länge och en tjej från gymmet på Actic satt också där. Och så dök min gamle chef också upp där med sin nya brutta. Helt klart samlingsplatsen för folk i farten!

Dom hade varken "espresso macchiato" eller "latte frappe" och inte heller jättestora blåbärsmuffins för 45 kronor, men dom hade alldeles utmärkt bryggkaffe och hembakta bullar och lussekatter. Och vanligt bryggkaffe är det trendigaste numera på fiken har jag läst. Fiket på Frälsis får bli mitt nya fikaställe på stan där vi som tröttnat på priserrna på Waynes Coffee samlas.

Mötet gick bra, vi ligger bra till med vår satsning på vår minimusikal till våren, "Rocken Lever", och här kan det passa med ett bidrag ur en annan musikal, "Guys and Dolls", som blev en musikfilm (min tekopp....) med Marlon Brando och Frank Sinatra.

Dom skulle ordna ett Crap Game men alla skummisarna hamnade hos Salvation Army. Minns jag inte fel så blev Marlon tom förälskad i en Frälsissoldat. Här är det varken Marlon eller Frank som sjunger men det är Frälsis-feeling:

           

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar