måndag 4 december 2017

I mina kvarter

Lite tuffligt kanske att erkänna att jag bor mindre än en kilometer ifrån huset där jag i sovrummet i en liten tvåa med navelsträngen runt halsen såg dagens ljus för 73,5 år sen. En kilometer från där jag bor nu, längre har jag inte kommit på alla år!

Drottninggatan 30
På mina promenader går jag gärna och stryker i mina gamla domäner som idag när jag kom förbi det andra huset jag bodde i, huset där jag växte upp. Det är inte så mycket längre dit än till mitt första hus, ett par kilometer och en fin promenad så dit går jag gärna.

"I reminisce about the days of old" 
sjunger vi lite nostalgiskt i en truddilutt i rockkören och här runtikring är det mycket att reminissa om. Huset har fått snygga balkonger, ny färg och gott om parkeringar. Fint område!

Men Pettersbergs Centrum blev jag lite besviken på. Längesen jag var där, men jag trodde det var lite mer än bara en ICA-affär och en pizzeria. Hade för mig att det var ombyggt, men mer än det var det inte. En populär frisör ska visst finnas där, men jag såg inget.

Hemåt över Djäkneberget, det är en fin miljö i den delen av stan, och innan dess gick jag förbi Jakobshöjden, det kanske är nåt för oss? Börjar det bli dags att ta sig tillbaka till Jakobsberg? Vi står längst fram i kön och det är rätt fint där men utsikten matchar inte den vi har nu.

Fin promenad i mina gamla kvarter en solig decemberdag. Än har inte snön kommit. 

   



       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar