lördag 16 december 2017

Lilla Selma och jag

Jag skrattade riktigt högt igår när polletten ramlade ner och det första jag tänkte var just "Lilla Selma och jag".

Nu hade jag visserligen fel på det också, "Lilla Fridolf och jag" hette det ju i den där gamla 50-talsfilmen om Fridolf och Selma men strunt samma, vi ska ta varandra i hand och bilda klubb nån gång Selma och jag när vi båda har tvättat öronen.

Frida i fredagsfinalen. Baka om och om igen?    
Varje fredagsträning på Actic slutar med en sång där jag i över ett år inte fattat texten, och våran Selma, 6 år, har fortfarande den där lite gulliga felsjungningen i Hej tomtegubbar: "en liten tid, vi leva här, med mycke' möbler och stort besvär"  sjunger Selma. Hoppas hon fortsätter med det länge än!

Och jag då, jo vi slutar alltså fredagen med en sång. Så här har jag sjungit fram till igår: "Det är fredag, vi ska baka, har du öppnare så kan kalaset starta. Och på lördag ska vi köra, vi ska baka om och om och om igen".

Ett himla bakande men Frida är väl småbarnsmamma har jag tänkt, men visst har jag tyckt att det var konstigt med så mycket bullar till helgen. Men det var ju inte min sak och jag har sjungit på!

Tills som sagt polletten ramlade ner i går. Jag googlade. Tablå! Och tänkte direkt på Selmas "möbler" för att få lite moraliskt stöd, men nu vet jag och här bjuder jag på hela sången, men parta försiktigt:


  
       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar