fredag 22 december 2017

Rapport från medievärlden.

Jag lärde mig mycket nytt igår i medievärlden, hörde så många intressanta personer berätta, såg flera intressanta TV-program - läste i ett par intressanta böcker och tom köpte en - lyssnade på bra musik mm mm. Sociala Medier och gamla vanliga medier.

Henrik på Twitter
Henrik Schyfferts sista program i serien om "Köttets Lustar"  gjorde en slutsats i vegetarian/vegan-debatten. Han drog exakt samma slutsats som jag tidigare gjort, en slutsats som jag kommit fram till alldeles på egen hand, det var väl intressant. Ett ämne som berör och är intressant att diskutera, men lite för känsligt ibland. Henrik Schyffert har tagit sån bra ställning i politiken också så såklart hejar jag på honom på Instagram. Och på Twitter också.

Elaine Eksvärd debatterade alkohol och jul i "Opinion" med exakt mina åsikter också. Också intressant men lite känsligt. Elaine har jag varit lite sur på sen hennes sätt att benämna äldre gentlemen i sin bok "Härskarteknik" , men hon är alltid intressant att lyssna på. Jag la till henne på Instagram.

Sen frampå nattkvisten lyssnade jag på några poddar när jag hade svårt att somna. Några var så pladdriga och fnissiga, (Mia & Anna t.ex.) och poddar är ju så långa, ofta uppåt en timme.

Bra devis!
Men Henrik Fexeus podd "Kan Själv" var intressant, den prenumererar jag på fr.o.m. nu. Ämnet för dagen var "Din rädsla för vad andra tycker" med Carolina Neurath som gäst. Somnade ifrån sista 10 minuterna så det får jag ta ifatt, men himla intressant. Den skulle jag behövt lyssna på för 50 år sen, men jag har lärt mig en del på egen hand genom åren t.ex. här i bloggen på sista tiden. Möjligen borde jag bli mer frispråkig och utmanande här, och jag är inte rädd för mothugg, och det är klart att man ska stå för vad man tycker. Henrik får vara med på Instagram

Och Carolina Neurath tycker jag är en riktig begåvning. Bara 32 år men har redan flera böcker bakom sig, Guldspaden och  Stora journalistpriset och gu' vet vad. SVT-profil nu. Trevlig också och pratar fint. Och så klart följer jag henne på Instagram nu, och hon kanske har en egen podd också, det har jag inte hunnit kolla. Men vilka begåvningar det finns! Och hon råkade förstås ut för hat av trollen också men verkade klara det bra.

Några exempel från gårdagens laborationer, det är svårt att få tiden att räcka till!                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar