onsdag 4 april 2018

Mitt liv som Youtuber

Nej det blev inte så glassigt att Youtuba som jag trodde, men efter 10 år vid skrivmaskinen och bloggen utan att mer än några enstaka gånger komma över 20 läsningar så var det dags att prova något nytt.

15 inlägg på 2,5 månad är rätt OK och faktiskt har jag en gång fått en spontan, positiv kommentar IRL! Succékanalen, som jag kallar min "In my seventies"  levererar. På väg att bli en framgångssaga.

Visst inser jag att "folk" tycker att det här är larvigt, att vuxna människor inte ska fåna sig så här, och visst inser jag att mina ålderskamrater får jag aldrig, aldrig med på båten. Men jag kör på ett tag till ändå.

Mitt resereportage till Tällberg var rätt bra, direktionen har redan noterat en bokningsuppgång, och instruktionsfilmen hur man hämtar en Samsung S9 på posten kan nog folk ha nytta av.

Putin är skakad!
Reklamfilmen för "Rocken Lever" var helt avgörande för succén för Rock Everybody och försäljningen av hålslag och häftapparater har nått nya rekordhöjder har jag hört.

Succékanalen "In my seventies" gör skillnad, det är bara här på redaktionen livet lunkar på i samma rytm. Här märker vi ingen större skillnad.

Trump känner sig hotad!
Eller förresten: ryssarna börjar en militärövning just idag väldigt nära Sveriges gränser. Har min framgång på något sätt påverkat det?

Och Trump lämnar Syrien efter att ha "bankat skiten ur IS" han så presidentlikt sa häromdan. Är det möjligen så att han har kommit på nån ny att banka skiten ur? Han kanske är irriterad på en viss konkurrent på Sociala Medier?

Men det är lugnt, jag har bra utsikt här från 5:e våningen om ryssarna eller Trumpen närmar sig. Så jag hinner säkert förstöra alla bevis.

Så här är livet som en framgångsrik Youtuber. Putin är putt och Trump är trumpen.

Som Povel brukade säga: Men över alltihopa lyser Moder Sol, så sura inte grabbar! Jag kanske inte håller på så länge.                 

   

1 kommentar: