måndag 1 januari 2018

Jubileumsåret 2018

Lite tagen efter 2,5 timme vid TV:n och Nyårskonserten från Wien kan jag komma igång lite med huvudknoppen och kroppen i Throwback Thursday-stil. Vad hände förra nyåret kanske.

Jo, det var nyårsfirade hemma då också, same procedure. Och vi hade småbarna några dar, det ska vi ha i år också. Jag blev vissen att par dar in på nya året med snuva och feber, det ska jag inte råka ut för i år men jag började kalla mig "kulturarbetare" just då runt nyår, det gör jag fortfarande.

Jag skrev nåt om sprickor på hälen, det har jag råkat ut för i år igen men jag har tuben från Scholls med salva kvar och det har redan blivit bättre. Jag funderade förra nyåret lite inför 2017 och skrev lite om ditten och datten och handen på hjärtat var det rätt likt det här årsskiftet. Som vanligt. alltså. Ingen större utveckling.

Åren tidigare då, ännu längre tillbaka? Fint med en blogg att titta tillbaka i även om det här inte är en pedantisk dagbok. Förra året tog jag en fin promenad i ett soligt väder och ett år var det lite snö tom, i år har jag suttit framför TV:n mest hela när det  har regnat hela dan, det är bra att notera tills jag kollar här nästa nyår.

TV med musik. Nyårskonserten tog drygt 2,5 timme. På det ett minnesprogram om Frank Sinatra, 2 timmar. Slutade precis så jag hinner knappa ner det här innan The Povel Ramel Story börjar. En timme med musik av ett annat geni!

Bäst och passa på idag, när småbarnen kommer blir det Barnkanalen om det nu ska tittas på TV, men det ska vi inte göra, då ska vi leka. Men nu är klockan 18.30, nu är det dags för Povel!

Go' fortsättning.

P.S. På tal om långa kvällar framför TV:n kan jag nämna TV-kvällen före jul med Ingmar Bergmans "Fanny och Alexander". Långa versionen, drygt 5 timmar i ett sträck sevärt varenda minut! D.S.

P.P.S. Det där med "Jubileumsåret" är lite falsk marknadsföring. Jag har inte kommit på så mycket att jubilera än, men det blev den där rubriken. Jag får fylla det efterhand under året med sånt som är värt att kalla jubileum     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar